"Kreatywna matematyka" innowacja pedagogiczna w grupie Zdobywców

Liczba odwiedzających: 154

 

Od października 2025 roku do listopada 2026 roku dzieci z grupy Zdobywcy będzie realizowała innowację pedagogiczną                    " Kreatywna matematyka".

 

1.    Założenia innowacji

Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspiera rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomaga w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.

Innowacja promuje pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

Innowacja łączy edukację matematyczną  z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawia, że nauka staje się przyjemnością

Innowacja jest zgodna z podstawowymi kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025. Realizacja innowacji sprzyja współpracy wewnątrzszkolnej i międzyszkolnej oraz promuje placówkę wśród społeczności lokalnej. Nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami na realizację zadań projektowych z innymi uczestnikami projektu w kraju.

Innowacja dąży również do wzmocnienia umiejętności współpracy między uczniami oraz podniesienia wiary we własne możliwości dzieci. Wspólne działania projektowe rozwijają kompetencje społeczne, zacieśniają więzi, rozwijają komunikację interpersonalną oraz umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów.


2.     Cele innowacji

Głównym celem innowacji pedagogicznej  „Kreatywna Matematyka” jest pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.


Cele szczegółowe:

 - Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,

-  Sensoryczna nauka matematyki,

 - Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,

 - Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,

 - Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,

- Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,

- Aktywizacja i integracja grupy,

- Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.