Innowacja pedagogiczna "Wynalazcy podróżują po Świecie"

Liczba odwiedzających: 65

Wstep

Główny cel innowacji to budzenie zaciekawienia otaczającym światem, dostarczanie pozytywnych przeżyć odkrywania innych kultur poprzez spotkania, warsztaty i obserwacje, a także zdjęcia, albumy, filmy, muzykę, tańce, sztukę, potrawy, stroje.

 

Ideą innowacji jest tworzenie ciekawego i sprzyjającego rozwojowi otoczenia przy wykorzystaniu wiedzy i doświadczeń osób z najbliższego otoczenia dzieci – rodziców, nauczycieli, pracowników placówki, a także posiadanych zasobów i możliwości. Założeniem innowacji jest przeprowadzenie w ciągu roku szkolnego 8 tygodni tematycznych – dla wybranych krajów świata – m. in. Francja, Turcja, Japonia, Hiszpania, Grecja. Zgodnie z zamysłem innowacji nauczycielki z każdej grupy opracowują szczegółowy materiał dotyczący wybranego kraju z zakresu barw narodowych, muzyki, sztuki, tańca, stroju, potraw i podstawowego słownictw.  Kucharz przedszkolny w miare mozliwosci  przygotowuje potrawy nawiązujące do aktualnie odbywających się tygodni tematycznych. Dzieci i nauczycielki włączają charakterystyczne dla omawianych regionów stroje przez tydzień trwania zagadnienia, posługują się słówkami z języków obcych.

 

 

Cele ogólne:

odkrywanie zewnętrznego świata, poznawanie ludzi i miejsc;
poznawanie wybranych krajów;
wprowadzenie dziecka jako istoty społecznej w świat ludzi i stworzonej przez wieki kultury, obyczajowości, tradycji, norm i zwyczajów oraz elementów historii różnych państw;
kształtowanie u dzieci postawy otwartości i tolerancji wobec ludzi innych narodowości;
zachęcanie do poznania życia codziennego osób z innych krajów;
poznanie ciekawostek przyrodniczo-geograficznych innych państw;
rozwijanie zainteresowań związanych z turystyką.
Cele szczegółowe:

Dzieci potrafią (w zależności od wieku):

-  wskazać na mapie świata wybrane kraje i ich stolice;
-  posługiwać się kilkoma słowami w innych językach (dzień dobry, do widzenia, zwroty grzecznościowe);
-  rozpoznawać i nazywać niektóre symbole narodowe wybranych krajów;
-  wymienić potrawy charakterystyczne dla danych regionów;
-  rozpoznać tańce pochodzące z wybranych krajów;
- opowiedzieć o niektórych tradycjach i zwyczajach innych państw;
-  przyporządkować elementy stroju do wybranego kraju                                                                                                    -  czerpać radość z kontaktu z osobą/muzyką/sztuką z innego kraju;