Innowacja pedagogiczna "Wynalazcy podróżują po Świecie"

Liczba odwiedzających: 184

Wstep

Główny cel innowacji to budzenie zaciekawienia otaczającym światem, dostarczanie pozytywnych przeżyć odkrywania innych kultur poprzez spotkania, warsztaty i obserwacje, a także zdjęcia, albumy, filmy, muzykę, tańce, sztukę, potrawy, stroje.

 

Ideą innowacji jest tworzenie ciekawego i sprzyjającego rozwojowi otoczenia przy wykorzystaniu wiedzy i doświadczeń osób z najbliższego otoczenia dzieci – rodziców, nauczycieli, pracowników placówki, a także posiadanych zasobów i możliwości. Założeniem innowacji jest przeprowadzenie w ciągu roku szkolnego 8 tygodni tematycznych – dla wybranych krajów świata – m. in. Francja, Turcja, Japonia, Hiszpania, Grecja. Zgodnie z zamysłem innowacji nauczycielki z każdej grupy opracowują szczegółowy materiał dotyczący wybranego kraju z zakresu barw narodowych, muzyki, sztuki, tańca, stroju, potraw i podstawowego słownictw.  Kucharz przedszkolny w miare mozliwosci  przygotowuje potrawy nawiązujące do aktualnie odbywających się tygodni tematycznych. Dzieci i nauczycielki włączają charakterystyczne dla omawianych regionów stroje przez tydzień trwania zagadnienia, posługują się słówkami z języków obcych.

 

 

Cele ogólne:

odkrywanie zewnętrznego świata, poznawanie ludzi i miejsc;
poznawanie wybranych krajów;
wprowadzenie dziecka jako istoty społecznej w świat ludzi i stworzonej przez wieki kultury, obyczajowości, tradycji, norm i zwyczajów oraz elementów historii różnych państw;
kształtowanie u dzieci postawy otwartości i tolerancji wobec ludzi innych narodowości;
zachęcanie do poznania życia codziennego osób z innych krajów;
poznanie ciekawostek przyrodniczo-geograficznych innych państw;
rozwijanie zainteresowań związanych z turystyką.
Cele szczegółowe:

Dzieci potrafią (w zależności od wieku):

  • wskazać na mapie świata wybrane kraje i ich stolice;
    -  posługiwać się kilkoma słowami w innych językach (dzień dobry, do widzenia, zwroty grzecznościowe);
    -  rozpoznawać i nazywać niektóre symbole narodowe wybranych krajów;
    -  wymienić potrawy charakterystyczne dla danych regionów;
    -  rozpoznać tańce pochodzące z wybranych krajów;
    - opowiedzieć o niektórych tradycjach i zwyczajach innych państw;
    -  przyporządkować elementy stroju do wybranego kraju                                                                                                    -  czerpać radość z kontaktu z osobą/muzyką/sztuką z innego kraju;

Dzieci z grupy Wynalazców odbyły niezwykłą podróż do Włoch. Podczas zorganizowanego  dnia włoskiego  przedszkolaki mogły poznać kulturę i smaki Italii.
Przez cały dzien  dzieci nauczyły się  także kilku zwrotów w języku włoskim.
Dzieci poznały najbardziej znane miejsca i zabytki tego pięknego kraju. Flaga, hymn, godło  i kształt Włoch na mapie nie są już obce naszym przedszkolakom.    Dzieci słuchały też z zaciekawieniem znanej bajki włoskiego autora Carla Collodi „Pinokio”.

Dzień Włoski
Dzień Włoski, foto nr 1, Dzień Włoski, foto nr 2, Dzień Włoski, foto nr 3, Dzień Włoski, foto nr 4, Dzień Włoski, foto nr 5, Dzień Włoski, foto nr 6, Dzień Włoski, foto nr 7, Dzień Włoski, foto nr 8, Dzień Włoski, foto nr 9, Dzień Włoski, foto nr 10, Dzień Włoski, foto nr 11, Dzień Włoski, foto nr 12, Dzień Włoski, foto nr 13, Dzień Włoski, foto nr 14, Dzień Włoski, foto nr 15, Dzień Włoski, foto nr 16, Dzień Włoski, foto nr 17, Dzień Włoski, foto nr 18, Dzień Włoski, foto nr 19, Dzień Włoski, foto nr 20, Dzień Włoski, foto nr 21, Dzień Włoski, foto nr 22, Dzień Włoski, foto nr 23,

 

Dzień Hiszpański
Dzień Hiszpański, foto nr 1, Dzień Hiszpański, foto nr 2, Dzień Hiszpański, foto nr 3, Dzień Hiszpański, foto nr 4, Dzień Hiszpański, foto nr 5, Dzień Hiszpański, foto nr 6,

Dnia  28.11.2024r. w grupie Wynalazców odbył się dzień hiszpański, który przeniósł wszystkie przedszkolaki  do słonecznej Hiszpanii – kraju corridy i flamenco. Poznały tradycje hiszpańskie . Poznały proste wyrazy w języku hiszpańskim: dzień dobry, cześć , do widzenia , dziekuję . Na koniec zajęć dzieci mogły zaprezentować swoje zdolności plastyczne – pokolorować hiszpańskie symbole.

Dzień Francuski
Dzień Francuski, foto nr 1, Dzień Francuski, foto nr 2, Dzień Francuski, foto nr 3, Dzień Francuski, foto nr 4, Dzień Francuski, foto nr 5, Dzień Francuski, foto nr 6, Dzień Francuski, foto nr 7, Dzień Francuski, foto nr 8, Dzień Francuski, foto nr 9,

 Dnia 30  stycznia wybraliśmy się w kolejną wirtualną podróż w ramach realizacji projektu- do Francji. Oprowadził nas po niej Czerwony Kapturek. Poznaliśmy  francuskie zabytki, samochody i upodobania kulinarne. Dowiedzieliśmy się, które znane im filmy, bajki i piosenki pochodzą z Francji. Potrafimy przywitać się i pożegnać  w jęz francuskim.