Projekt Edukacyjny z ,,Kotkiem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”

Liczba odwiedzających: 84

Projekt Edukacyjny z ,,Kotkiem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”

Organizowanym przez Wydawnictwo Edukacyjne – Kapelusz z Kwiatami.

Informacje o projekcie

Postacią przewodnią projektu jest kot Amadeusz, który zabiera głos w wierszykach z książki „O kotku Amadeuszu, czyli wiersze na małe i duże troski”. Podejmuje on tematy znane wszystkim dzieciom, np. jak radzić sobie z emocjami (ze strachem, z nieśmiałością, z poczuciem porażki, ze smutkiem), jak rozwiązywać problemy (jak odnaleźć swój talent, jak znaleźć przyjaciół, co robić w czasie choroby), jak radzić sobie w niektórych sytuacjach (jak pokonać nudę), jak odnaleźć się w świecie (jak zadbać o przyrodę, jak pokonać nieśmiałość, jak pokonać niecierpliwość, czy warto być dorosłym).

Cele projektu

Cele projektu do osiągnięcia przez dziecko:

kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozróżniania emocji,
kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów,
kształtowanie postaw prospołecznych,
pobudzenie poczucia własnej wartości,
rozwijanie u dzieci empatii i wrażliwości na potrzeby innych – kierunek polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025,
wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci - kierunek polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025,
wspieranie dobrostanu dzieci - kierunek polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.
Cele projektu do osiągnięcia przez nauczyciela:

doskonalenie umiejętności rozpoznawania potrzeb rozwojowych dzieci,
doskonalenie umiejętności doboru metod i form pracy  do realizacji założonych celów projektowych,
doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziami TIK,
doskonalenie umiejętności pracy z wykorzystaniem metod aktywizujących,
rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego                       i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych,
wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych - kierunek polityki oświatowej państwa         w roku szkolnym 2024/2025.
Projekt jest odpowiedzią na następujące podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: 

·         wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, 

·         wspieranie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, 

·         rozwijanie u dzieci empatii i wrażliwości na potrzeby innych, 

·         wspieranie umiejętności cyfrowych nauczycieli, 

·         poprawne metodycznie wykorzystanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci.

Czas trwania projektu

Projekt realizowany jest od września 2024 roku do końca maja 2025 roku.

Koordynator projektu: Anna Kołodziej

Realizatorzy projektu: Anna Kaczmarczyk

projekt
projekt, foto nr 1,