Przedszkole jest jednostką podległą Gminy Nieporęt (http://www.nieporet.pl)
Optymistyczne Przedszkole

Motto przedszkola:

Bo odkrywać świat, to nasza wielka sprawa

Bo zdobywać świat, to jest nasz wielki cel

My odkrywcy z Akademii wyruszamy

A więc ruszaj z nami bracie, jeśli chcesz."

Dane teleadresowe

Gminne Przedszkole w Zegrzu Południowym

ul. Rybaki 24, 05-130 Zegrze Południowe
tel./fax (22) 782-21-51
e-mail: gpzp@nieporet.pl
www: http://gpzp.nieporet.pl

Dyrektor - mgr Anna Kołodziej

Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Przedszkolu im. Akademii Małych Odkrywców w Zegrzu Południowym jest Pani Iwona Hećko-Umińska, e-mail: support@inbase.pl


ZDOBYWCY

Propozycja

> Szanowni Państwo,
> KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY POLECAJĄ: BEZPIECZNA STREFA Z BAJKAMI, GRAMI I FILMIKAMI EDUKACYJNYMI
>
> W czasie, kiedy dzieci spędzają więcej czasu w domu, warto zapewnić im wartościowe formy rozrywki łączące zabawę z edukacją oraz ruchem. Kubuś o tym wie, dlatego przygotował dla najmłodszych dedykowaną stronę z bajkami w formie audiobooków, edukacyjnymi i zachęcającymi do ruchu filmikami, oraz interaktywnymi, tematycznymi grami. Wszystko po to, by w bezpiecznej formie bawić i edukować dzieci. Zachęcamy do wykorzystania tej dodatkowej formy zajęć poprzez bezpieczne treści, które uczą przez zabawę. Można też polecić rodzicom.
>
> W Bezpiecznej Strefie Kubusia znaleźć można filmy zachęcające do ruchu, gry i bajki edukacyjne, a także darmowe audiobooki z bajkami przygotowane we współpracy ze Storytel. Wśród ponad 50 audiobooków, dostępnych jest 30 bajek klasycznych i 25 bajek przeniesionych we współczesne czasy, które zostały stworzone w wyniku współpracy Kubusia z Partnerem Storytel. Czytają je znane i lubiane osoby, takie jak Cezary Pazura, Wiktor Zborowski czy Marta Żmuda-Trzebiatowska. Zachęcamy by sprawdzić kto jeszcze -> TUTAJ (https://link.freshmail.mx/c/ohr6frdyk7/po9or53kzv).
>
> W czasie gdy aktywności sportowe i ruchowe poza domem są ograniczone, solidną dawkę ćwiczeń dostarczy Kubuś na stronie RUSZ SIĘ (https://link.freshmail.mx/c/vqo40o0y75/po9or53kzv). Wystarczy włączyć jeden z ok. 20 filmów prezentujących różnorodne sporty oraz ćwiczenia i obserwować jak dziecko chętnie rusza się w towarzystwie misia. W tej sekcji możliwe jest włączenie zapętlenia listy, dzięki czemu dziecko aktywnie spędzi dłuższy czas. Oczywiście będąc pod opieką rodziców.
>
> Z kolei podstawowe informacje na temat zasad higieny, przyrody, czy nauki liczenia oraz pór roku dzieci czerpać mogą z sekcji OGLĄDAJ (https://link.freshmail.mx/c/r7muqjqz7n/po9or53kzv). Kubuś wyjaśnia i prezentuje otaczający nas świat, wykorzystując do tego krótkie animacje.
>
> Programowania czy logicznego myślenia dzieci mogą uczyć się w grach edukacyjnych (https://link.freshmail.mx/c/i9x9xora6q/po9or53kzv) (np. Koduj z Kubusiem). Można w nich również ćwiczyć pamięć oraz uczyć się jak ponownie wykorzystywać zużyte rzeczy (np. EkoBohater). Oprócz tego dostępne są np. gry rozwijające kreatywność (np. – Portrety czy Szalone Zwierzaki).
>
> Najważniejsze jednak dla wszystkich rodziców jest to, że w Bezpiecznej Strefie znajdują się bezpieczne treści, przygotowane i wybrane specjalnie dla dzieci. Wszystkie są bezpłatne. Można je przeglądać na komputerach, tabletach i smartfonach.
>
> Kubusiowi Przyjaciele Natury
> Mamy nadzieję, że lubisz nasze newslettery. Jeśli nie,możesz się wypisać (https://link.freshmail.mx/r/po9or53kzv/teh6a9v896). Nadawcą wiadomości jest GRUPA MASPEX Sp. z o.o. Sp.k. ul. Legionów 37 | 34-100 Wadowice tel. mobile: tel. +48 (33) 870 82 06 |+48 502 195 097 Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy, KRS 0000571274, NIP: 512617657, REGON: 122948517


Drodzy Rodzice,
od dnia 11 maja zajęcia zdalne wysyłane są bezpośrednio drogą mailową do każdego z Państwa.
Pozdrawiamy
Ciocie



Drodzy Rodzice codziennie jestem do Państwa dyspozycji.
Zawsze chętnie odpowiem na Wasze pytania

Życzę wszystkim zdrowia i wytrwałości

Kochane Dzieciaki

Mam dla Was kolejne zadania, które zostały przygotowane na cały tydzień od 27.04 do 30.04.2020r.

Czekam na Wasze prace, które Rodzice mogą wysyłać na mój e-mail zdobywcy@gpzp.nieporet.pl


Temat tygodnia: Moja ojczyzna

Poniedziałek – 27.04.2020r


Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A&feature=youtu.be


Wspólne oglądanie albumów przedstawiających zdjęcia z różnych stron Polski.

Układamy na stole albumy, w których znajdują się zdjęcia przedstawiające różne miejsca w Polsce. Dziecko ogląda albumy, próbuje opisać to, co widzi na zdjęciach, rozpoznaje i nazywa miejsca, które odwiedziło razem z rodzicami. Dzieli się wrażeniami z pobytu w tych miejscach.

Karta pracy, cz. 2, nr 44.

Dziecko:
−rysuje flagę Polski po śladzie, koloruje ją według wzoru,
− przygląda się rysunkom flag, otacza pętlą flagę Polski.

Flaga Polski”- praca plastyczna.
Rozwijanie sprawności manualnej.
Dziecko skleja kółka z białych i czerwonych pasków papieru i nakleja je w odpowiednich miejscach na konturze flagi.

Posłuchajcie piosenki młodego patrioty https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo&feature=youtu.be

Poznajemy majowe święta – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Majowe święta

https://www.youtube.com/watch?v=3qBRmtxOIIw oraz odpowiedzi na pytania zawarte w nagraniu.



Wtorek – 28.04.2020r


Układanie wzorów z biało-czerwonych prostokątów.
Dla dziecka i rodzica .: niebieska lub zielona kartka oraz kilka białych i czerwonych prostokątów.
Dziecko dostaje swoją kartkę i zestaw białych i czerwonych prostokątów. Rodzic układa na swojej kartce dowolny wzór z białych i z czerwonych prostokątów. Dziecko go ogląda i układa taki sam wzór na swojej kartce . Następnie dziecko układa prostokąty, a rodzic odwzorowują ten układ.

Porównywanie zdjęć przedstawiających polskie godło. Obrysowywanie i kolorowanie rysunku korony.
Zdjęcia godła narodowego (obecnegohttps://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Herb_Polski.svg i wcześniejszego https://pl.wikipedia.org/wiki/God%C5%82o_Polskiej_Rzeczypospolitej_Ludowej#/media/Plik:Herb_prl_1980.png ), wycięty z papieru szablon korony, kredki.
Układamy na stole zdjęcia przedstawiające polskie godło. Dziecko odszukuje różnice między nimi. Zwracamy szczególną uwagę na koronę. Następnie kładziemy na stole przygotowany szablon i prosimy dziecko , aby odrysowało koronę i pokolorowało zgodnie z przedstawionym na zdjęciu wzorem.


Nauczcie się proszę wierszyka

„Moja Ojczyzna”
Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.

Karta pracy, cz. 2, nr 45.

Dziecko:
−odszukuje wśród naklejek brakujące elementy obrazka, nakleja je w odpowiednich miejscach,
podaje nazwę przedstawionego symbolu Polski,
−koloruje pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i czwartą – na pomarańczowo,
- liczy, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.

Środa – 29.04.2020r

Praca plastyczna – Warszawska Syrenka

https://pl.pinterest.com/pin/174936766754706890/
Wyruszamy na wyprawę po Polsce https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&feature=youtu.be

Wyklejanie plasteliną. Dorysowywanie elementów obrazka według własnego pomysłu.

Dla dziecka: niebieska plastelina, kredki, biała kartka z korytem rzeki Wisły narysowanym ołówkiem.

Dajemy dziecku białe kartki, na których ołówkiem jest narysowane koryto rzeki Wisły. Dziecko wypełnia je niebieską plasteliną. Następnie według własnego pomysłu dorysowują kredkami elementy obrazka. Nadają tytuł swojej pracy .

Czytanie wiersza z podziałem na role :

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/katechizm-polskiego-dziecka-katechizm-polskiego-dziecka.html

Karty pracy https://lecibocian.pl/symbole-narodowe-nasza-ojczyzna-karty-pracy-od-druku/

Wykonanie kolorowej łódeczki techniką origami

Dla dziecka: kolorowa kartka A4 https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

Czwartek –30.04.2020r


Ulica w dużym mieście – ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Obrazek przedstawiający ulicę w dużym mieście.
Pokazujemy dziecku zdjęcie i nazywamy jego wybrane elementy, np.: ulica, samochód, przystanek itp. Dziecko wskazuje je na zdjęciu i powtarza głośno ich nazwy. Dzielą je rytmicznie (na sylaby).

Karta pracy, cz. 2, nr 46.
Dziecko :
− łączy ze sobą połówki pocztówek przedstawiających ciekawe miejsca w stolicy Polski, nazywa je z pomocą osoby dorosłej,
− rysuje po śladach rysunków fal na rzece Wiśle.

Godło Polski – zajęcia plastyczne.

Pokazujemy godło Polski i prosimy o opisanie jego charakterystycznych cech. Pytamy :
− Gdzie widziałyście godło Polski?
− Gdzie w przedszkolu znajduje się godło Polski
Dziecko ,
− wyrywa małe kawałki białej bibuły i wykleja nimi skrzydła orła,
− koronę, dziób i pazury orła kolorują żółtym flamastrem.

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/godlo-polski-po-kropkach-grafomotoryka/


Możecie wykonać pracę innymi technikami.
Oto kilka propozycji:
https://pl.pinterest.com/pin/448037862924042379/

https://pl.pinterest.com/pin/421719952591094873/

https://educarium.pl/inspiracje/kacik-plastyczny/godlo-polski-origami-plaskie-z-kola

Zwiedzamy Warszawę - zachęcam do wspólnego oglądania zdjęć. Na pewno wiele z tych przepięknych miejsc dzieci widziały już na żywo.

https://www.ruszajwdroge.pl/2013/04/spacer-po-warszawie-sobota-na-krakowskim-przedmiesciu.html#.XqWwDykzbIU





Kochani, jeśli ktoś nie odebrał książek , to podaję link do potrzebnych materiałów
-https://cloud6z.edupage.org/cloud?z%3AwpVJ%2BkClvU%2BlpK07IK0sFYulBbWwqxHt9Psc8%2BWZKtm721gYASjObMmWsjgW0%2FEz

Zapraszam Was do obejrzenia bajki edukacyjnej.

https://www.youtube.com/watch?v=BGnBQTE3oqU

1. Zagadki słuchowe – Co trzymam w ręce?

Parawan, różne przedmioty wykonane z papieru, plastiku i ze szkła, np.: 2 talerze plastikowe, 2 talerze szklane, 2 talerze papierowe.
Dziecko siedzi na dywanie . Pokazujemy im zgromadzone przedmioty, wykonane z papieru, plastiku i ze szkła, i je nazywamy . Demonstrujemy dźwięki, jakie one wydają. Następnie siadamy za parawanem.
Wytwarzamy dźwięki przy użyciu tych przedmiotów, np. stukamy o siebie dwoma szklanymi talerzykami. Dziecko odgaduje, co rodzic trzyma w ręce.

2. Ćwiczenia manualne – Kolorowe śmieci. Odwzorowywanie rytmu.

Zdjęcie przedstawiające przyrząd do zbierania odpadów z ziemi, plastelina w kolorach: żółtym, zielonym, niebieskim, wykałaczki, kartoniki z różnym układem kółeczek, w 3 kolorach, np. kółeczko żółte, kółeczko zielone, kółeczko niebieskie.
Pokazujemy dzieciom zdjęcie przedstawiające przyrząd do zbierania odpadów z ziemi. Rozmawiamy na temat jego stosowania. Następnie proponujemy zabawę. Dziecko lepi w palcach kulki z plasteliny, przygląda się układowi kolorowych kółeczek na kartoniku i nakładają je na wykałaczki w tej samej kolejności.

3. Śmieci z parku – zabawa badawcza.

Rodzic opowiada dziecku o spacerze po parku, podczas którego spotkał panią Wiosnę. Pani Wiosna żaliła się, że park jest bardzo zanieczyszczony i jest w nim wiele śmieci. Odtwarzamy nagrania. Dziecko odgaduje, z jakiego materiału wykonane są te śmieci. Następnie pani Wiosna zastanawiała się, kto tak naśmiecił i co w takiej sytuacji można zrobić. Pytamy dziecko,
czy domyśla się, kto zostawił taki bałagan w parku. Dziecko wypowiada się swobodnie. Wspólnie z rodzicem dochodzą do wniosku, że śmieci trzeba posprzątać i wrzucić do kosza. Śmieci np.: gazeta, kartka, pudełko
tekturowe. plastikowe butelka, kubeczek i łyżeczka, przedmioty wykonane ze szkła: małe słoiki, spodki


4. Zajęcia badawcze – Papier, plastik, szkło.

Dziecko siada na dywanie i wspólnie z rodzicem zastanawia się, z jakiego materiału są wykonane zgromadzone przedmioty.
Na dywanie kładziemy niebieską, żółtą i zielona tkaniną lub krepiną, szkło powiększające, lupę. Na niebieskiej tkaninie rozkładamy różne przedmioty wykonane z papieru (najlepiej te same, co w poprzedniej zabawie), np.: gazeta, kartka, pudełko tekturowe. Na żółtej tkaninie różne przedmioty wykonane
z plastiku (najlepiej te same, co w poprzedniej zabawie), np.: plastikowe butelka, kubeczek i łyżeczka .Na zielonej tkaninie , różne (bezpieczne)
przedmioty wykonane ze szkła, np.: małe słoiki, spodki.

Zadanie 1. Badanie właściwości papieru.

Zapraszamy dziecko do przedmiotów na niebieskiej tkaninie (lub krepinie ), na którym są ułożone różne przedmioty wykonane z papieru. Prosimy dziecko , aby wybrało przedmiot i określiło jego cechy. Dziecko wypowiada się.
Wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać.

Zadanie 2. Badanie właściwości plastiku.

Zapraszamy dziecko do przedmiotów na żółtej tkaninie (lub krepinie ), na którym są ułożone różne przedmioty wykonane z plastiku.. Prosimy dziecko , aby wybrało przedmiot i określiło jego cechy. Dziecko wypowiada się.
Rodzic uzupełnia jego wypowiedzi.
Wniosek: plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny.
Plastik to potoczna nazwa tworzywa sztucznego – materiału wytworzonego przez człowieka z niewystępujących w naturze substancji. Jest on surowcem całkowicie odpornym na wodę i wiele czynników chemicznych.

Zadanie 3. Badanie właściwości szkła.

Zapraszamy dziecko do przedmiotów na zielonej tkaninie (lub krepinie ),
na której są ułożone różne przedmioty wykonane ze szkła. Prosimy dziecko , aby wybrało przedmiot i określiło jego cechy. Dziecko wypowiada się.
Rodzic uzupełnia jego wypowiedzi
Wniosek: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło.
Informujemy dzieci o konieczności segregowania odpadów w celu ich ponownego wykorzystania w przemyśle.


Karta pracy, cz. 2, nr 41.
Dziecko:
−ogląda obrazki,
−nazywa kolory koszy, które służą do segregowania śmieci,
−mówi, jakie śmieci do nich wrzucamy,
− łączy liniami obrazki z odpowiednimi koszami,
− koloruje odpowiednio kosze: pierwszy – na zielono, drugi – na żółto, trzeci – na niebiesko.


Proszę o przygotowanie:

3 kartki A3 w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, pognieciona kartka, pudełko tekturowe, torebka po cukrze, lub inna papierowa , pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie, puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek.

Wyprawka, karta nr 24, kredki, obrazki rożnego rodzaju śmieci: papierowe ,szklane i plastikowe (wycięte z gazet , można tez wydrukować z internetu )
Dziecko
− kończy rysować pojemniki na segregowane śmieci właściwymi kolorami,
−− koloruje je zgodnie z kolorami konturów,
−− przykleja obok każdego z nich odpowiedni rodzaj śmieci, jakie należy do niego wrzucać, zgodnie z instrukcją.



5. Dzieci dbają o środowisko – masażyk według Bożeny Formy.

Dziecko siada za rodzicem w siadzie skrzyżnym,. Rysuje na plecach rodzica
lub rodzeństwa
Dziecko :
1. W zgodzie z przyrodą rysuje powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka pleców,
żyją wszystkie dzieci. uderza delikatnie pięściami w różne części pleców,
Kochają jasne słonko, delikatnie uderza palcami lewej ręki i prawej ręki,
dotykając pleców opuszkami palców,
które na niebie świeci. wykonuje koliste ruchy całą dłonią,
2. Nie łamią gałęzi, delikatnie uderza bokiem dłoni w różne części pleców,
dbają o rośliny, rysuje kwiatek,
podczas wycieczek do lasu delikatnie uderza rozwartymi dłońmi od dołu
pleców do góry,
nie płoszą zwierzyny, przesuwa rozwarte dłonie od góry pleców w dół,
3. Często też dorosłym, kładzie dłonie na środku pleców i delikatnie naciskają,
dobry przykład dają – w wyznaczonych miejscach, uciskają delikatnie ramiona.
śmieci zostawiają.
w innym kolorze.
6. Wiosenne prace w ogródku – zabawa inscenizowana, na podstawie wiersza
Iwony Róży Salach Ogrodnicy.

Wysłuchanie wiersza Ogrodnicy.
Recytujemy dziecku wiersz. Posługując się ilustracjami (np. ogródka, grabi, łopatki, konewki).

Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.
Pytamy dziecko:
−Dokąd idą dzieci?
− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
−Co dzieci będą robiły w ogrodzie?

7. Zabawa rozwijająca logiczne myślenie – Co przyda się w ogrodzie?
Obrazki przedstawiające różne przedmioty (konewkę, grabie, łopatę, motykę, garnek, poduszkę, skrzynkę na kwiaty, szczotkę do włosów), obrazek przedstawiający ogród.
Pokazujemy obrazek przedstawiający ogród, w którym odbywają się różne prace (wiosną). Obok niego układamy obrazki przedstawiające różne przedmioty (konewkę, grabie, łopatę, motykę, garnek, poduszkę, skrzynkę na kwiaty, szczotkę do włosów). Dziecko wybiera obrazki przedstawiające te przedmioty, które przydadzą się do pracy w ogrodzie. Wymieniając pasujące do obrazka elementy, mówi, w jaki sposób się je wykorzystuje w ogrodzie.


8. Zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka – Biedronka.
Prosimy dziecko o naśladowanie ruchów rodzica ; wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów palcami jednej ręki dotykamy palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonujemy dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.
Biedronka mała
robaczki spotkała:
z tym się przywitała,
tego pogłaskała,
temu pomachała,
tego zabrać chciała,
z tym się pożegnała…
i do nieba poleciała.
Powtarzamy zabawę kilka razy. Następnie przekazujemy dziecku ciekawostkę na temat znaczenia biedronek w przyrodzie.
Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie


Karta pracy, cz. 2, nr 38.
Dziecko:
− mówi , do czego służy konewka,
− nazywa, z pomocą osoby dorosłej, przedmioty, które są na zdjęciach,
− mówi, do czego one służą,
− rysuje po śladzie rysunku konewki: zaczynają od czerwonej strzałki, potem od
niebieskiej, a na końcu – od zielonej,
− ozdabia konewkę według własnego pomysłu.

Powodzenia kochani




Tydzień 5

Kochani nadal pozostajemy w temacie zwierząt wiejskich oraz będziemy wspólnie obchodzić Święto Ziemi. Miłych chwil i udanej zabawy

1. Gdzie mieszkają zwierzęta wiejskie? – zagadki obrazkowe inspirowane wierszem Iwony Fabiszewskiej „Domy zwierząt”.

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

Rozmowa na temat wiersza.

Pytamy - O jakich zwierzętach była mowa w wierszu? Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)? Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?

2. Posłuchajcie proszę bajki "Brzydkie Kaczątko"

https://www.youtube.com/watch?v=XM6nKXHjj9Q

3. Odtwarzanie z pamięci ustawienia zabawek przedstawiających wiejskie zwierzęta, wskazywanie brakującej zabawki.

Ustawiamy na stole, jedną obok drugiej, maskotki lub fotografie przedstawiające wiejskie zwierzęta, np.: krowę, świnkę, kaczkę, konia. Dziecko podaje nazwy zwierząt. Następnie stara się zapamiętać, jakie zwierzęta znajdują się przed nim i jak są ustawione. Rodzic prosi, aby dziecko odwróciło się tyłem. Zmienia w tym czasie ustawienie zwierząt lub chowa jedno z nich. Dziecko odgaduje, jakiego zwierzęcia zabrakło lub co zmieniło się w ich ustawieniu.

4. Zabawa ruchowa z elementem rzutu – Latające talerze

Do zabawy można zaprosić wszystkich domowników. Stajemy na wyznaczonej przez rodzica linii. Kolejno rzucamy w dal papierowymi talerzami. Dziecko obserwuje sposób ich lotu. Wskazuje talerz, który został najdalej rzucony. Rodzic z pomocą dziecka liczy swoimi krokami odległość od linii startu do leżącego na ziemi talerza .Zabawę możemy powtarzać.

5. Zabawy ze zwierzętami – zajęcia matematyczne.

Dziecko wspólnie z rodzicem wypowiadają rymowankę z jednoczesnym wykonywaniem ruchów, o których jest w niej mowa:
Krok do przodu, krok do tyłu, teraz podskok w górę. Zrób kółeczko z dwóch paluszków (łączą ze sobą palec wskazujący i kciuk) i wyjrzyj przez dziurę – odwracają się do siebie i mówią: Cześć.

6. Segregowanie i przeliczanie elementów zbioru.

Wykonane przez dzieci obrazki zwierząt wiejskich, dwie obręcze.

Dziecko układa przed sobą wykonane wcześniej obrazki zwierząt wiejskich. ( można wykorzystać gotowe obrazki)

Rodzic umieszcza na dywanie dwie obręcze zrobione ze sznurka , wstążki mogą być też tace. Pyta, czy można podzielić te zwierzęta na dwie grupy. Dziecko podaje propozycje (np. zwierzęta, które mają dwie lub cztery nogi) i układa odpowiednio obrazki zwierząt w obręczach. Przy pomocy rodzica przeliczają elementy zbiorów.

Układając obrazki parami, sprawdzają, których zwierząt jest więcej. Pytamy , czy dziecko ma jeszcze jakieś inne propozycje dotyczące podziału tych obrazków zwierząt na grupy. Jeśli nie, wyjaśniamy , że można jeszcze dokonać podziału w zależności od tego, czy zwierzę jest ptakiem, czy nim nie jest.

Pytamy Jakie charakterystyczne cechy mają ptaki? (skrzydła, dzioby, pióra). Dziecko układa właściwe obrazki w obręczach – w jednej ptaki, w drugiej pozostałe zwierzęta. Rodzic wskazuje obręcz, w której znajdują się zwierzęta nie będące ptakami. Wyjaśnia, że są to ssaki, czyli zwierzęta, które po urodzeniu odżywiają się mlekiem matki.

7. Rozwiązywanie zagadek :

*Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)

Ma ryjek różowy i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)

* Ptak domowy, jajka znosi

i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)

* Je trawę na łące, czasem łaty ma.

A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)

*Kiedy idzie polną ścieżką,

kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

8. Kochani dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. To okazja do zabawy, ale przede wszystkim nauki o naszej planecie.

http://dziubdziak.pl/dzien-ziemi-zabawy-dla-dzieci/

9. Zachęcam do korzystania ze strony TABLIT http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/index.html

10. Kolorowanka https://miastodzieci.pl/kolorowanki/kocham-ziemie/

11. Wiersz https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/dzien-ziemi-22-kwietnia/



Tydzień 4

Kochani w tym tygodniu zaczynamy nowy i bardzo wdzięczny temat – „ Zwierzęta na wiejskim podwórku „. Gorąco zachęcam do korzystania z poniższych materiałów. Jestem pewna, że umilą one dzieciom te chwile spędzone w domu 

1. Słuchanie opowiadania „ Na wiejskim podwórku „ oraz rozmowa na jego temat

https://www.youtube.com/watch?v=v2gOp3rYd5s

2. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Tytuł: Gdacze kura: ko ko ko, Wykonanie: Śpiewające Brzdące

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

3. Zachęcam do wspólnych zabaw ruchowych https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/zwierzeta-na-wsi-karty-ruchowe.html

4. Piosenka – spróbujcie proszę zaśpiewać razem z dziećmi https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

5. Pamiętajcie proszę o zaglądaniu na stronę TABLIT – dzieciaki ją uwielbiają
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-1_3/index.html#top http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin3/mod-1_3/index.html#top

6. Odgłosy zwierząt oraz zagadki słuchowe https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

7. Proszę wspólnie z dziećmi podzielić poznane zwierzęta na sylaby oraz dobrać do dorosłych zwierząt , nazwy ich dzieci 

8. Propozycje kart pracy DZIECKIEMBADZ.BLOGSPOT.COM

https://drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view

https://drive.google.com/file/d/1pt_ZFb7KvL_1xVMH0rKbBGJZpTOPxm1x/view

9. Praca plastyczna – Psotna świnka – ćwiczenie motoryki małej

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/malgorzata-wojkowska/psotna-swinka-z-papierowych-talerzykow/

10. Kolorowanki do wyboru

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/zwierzeta-na-wsi-5-kolorowanek-do-druku-aa-Qoha-HgDY-89xL.html

Udanej zabawy 





Tydzień 3

Życzenia wielkanocne

Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju i duuużo uśmiechu dla Was kochani  Mam nadzieję, że wkrótce będę mogła Was wszystkich uściskać osobiście
Jeśli znajdziecie chwilę , to zapraszam do wykorzystania kolejnych materiałów edukacyjnych 

1. Film edukacyjny o zwyczajach Wielkanocnych https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA

2. Wielkanocne memory – gra online https://www.logopestka.pl/wielkanocne-memory-gra-online/

3. Wielkanocna paka dla przedszkolaka – karty pracy https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/wielkanocna-megapaka-przedszkolaka.pdf

4. Grafomotoryka https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-2-1.pdf

5. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

6. Wielkanocne zabawy ruchowe https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-ruchowe.html

7. Wiersz napisany przez jedną z Mam – źródło „ Bliżej Przedszkola „

Idą Wielkanocne święta
Każda mama jest zajęta
Pierze, prasuje, dużo sprząta
i po kuchni wciąż się krząta.
Zaraz koszyczek przystroi dookoła,
aby zanieść go do kościoła.
Wkłada ciasto i baranka
obok chleba jest pisanka,
którą dzieci malowały,
siedząc w domu przez dzień cały.
Prezent za to przyniesie im zając,
cichutko za sobą drzwi zamykając
I spojrzy tylko sobie z daleka
na błogi uśmiech małego człowieka
My też pamiętamy że są święta,
niech każda twarz jest uśmiechnięta,
a gdy siądziemy przy białym obrusie
pamiętamy o Zmartwychwstałym Chrystusie.
Podzielmy się jajkiem, złóżmy sobie życzenia
i niech nam się spełnią Wielkanocne marzenia.





1. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wielkanocne pyszności” oraz rozmowa dotycząca jego treści.

W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych. – A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba i jajek! – Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto. Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci. – Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia. Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy kącik wielkanocny. – Ale fajny pomysł – zawołał Kamil. Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem. Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki. – Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek. – Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą takie dobre. – Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i prawdziwe pyszności. Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę. Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

2. Piosenka „ Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
3. Pomysły na prace plastyczne http://dobrzesiebaw.pl/wielkanocne-prace-plastyczne-dla-dzieci-pisanki/
4. Pisanki z masy solnej – praca plastyczna https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/02/pisanki-z-masy-solnej/
5. Piosenka „Znaki Wielkanocy „ https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
6. Ćwiczenia grafomotoryczne https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/pisanki-cwiczenia-grafomotoryczne/
7. Eksperyment do wykonania w domu https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE
8. Zabawy ruchowe https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/
9. Wielkanocne kolorowanki https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/
10. Bezpłatne audiobooki nagrywane przez Rodziców  Wy również możecie nagrać swoje https://panimonia.pl/2020/04/04/zaczytana-kwarantanna-audiobookuj-z-nami/





Tydzień 2

1. O czym mówią ptaki? – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Ptasia narada”.

W dalekiej Afryce spotkała się na naradzie trójka przyjaciół. Pierwszy odezwał się skowronek. – Kochani! Pewnie już niedługo zacznie się w Polsce wiosna. A kto ma ją witać swoim śpiewem, jeśli nie ja? Mówię wam, czas wracać. Nie ma na co czekać. Szkoda każdego dnia! – A ty jak zwykle – odezwał się bocian. – Tylko praca ci w głowie… Może masz rację, przyjacielu, ale gdy sobie pomyślę, ile tam będę miał roboty… Najpierw gniazdo muszę wyremontować, potem wysiadywać jajka, a jeszcze później wykarmić pisklęta, nauczyć je latać… Poczekajmy parę dni. Odpocznijmy. Nabierzmy sił… Rozejrzyj się i zobacz, jak tu przyjemnie. Co prawda trochę gorąco, ale pośpiech naprawdę nie jest wskazany. – Masz rację, bocianie! – przytaknęła jaskółka. – Ciężka praca nas czeka. Nie jest łatwo wychować dzieci. Co innego taka kukułka – podrzuca innym jajka. Po prostu wstyd, jak można tak postępować… Leń z niej, tyle powiem! Ja na przykład zamierzam wychować swoje dzieci najlepiej jak potrafię, żeby stanowiły wzór do naśladowania! Nagle przyfrunęła pani czajka, niosąc coś w dziobie. – Witajcie, przyjaciele. Ale się zmęczyłam. Zobaczcie, co znalazłam w swoim ogródku! List od wróbelka z Polski! Bocianie, może ty przeczytaj go na głos, bo ja już nie mam siły. Tak się śpieszyłam do was! Bocian wyprostował się na swoich długich czerwonych nogach i z wielką uwagą przeczytał list od początku do końca. – Ojej! – zawołał zdenerwowany. – Czekają na nas! Nie ma czasu do stracenia! Musimy lecieć! Natychmiast! Gdzie moje walizki? – Co tam walizki! Trzeba czym prędzej witać wiosnę! – zawołał skowronek. – Co to będzie? Co to będzie? – Wiosna tuż-tuż, a my jeszcze w Afryce! – lamentowała przerażona jaskółka. Ptaki bez zastanowienia spakowały cały dobytek i wyruszyły w daleką drogę do Polski. Nawet nie miały czasu się zastanowić, co je tam czeka.

2. Słuchanie piosenki Zielona wiosna. https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM Rozmowa na temat tekstu piosenki.

3. Spacer - obserwowanie ptaków.

4. Słuchanie odgłosu ptaków https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4

5. Karty pracy http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna5.jpg ,

6. Karty pracy http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna7.jpg

7. Zabawy ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

8. Praca plastyczna – ćwiczenie motoryki małej https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/malgorzata-wojkowska/bociek-z-platkow-kosmetycznych/

9. Kolorowanka http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/mrugajacy-bocian-rysunek








1. Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=DnH0l6NK6vI

2. Spacer badawczy po okolicy do pobliskiego parku lub lasu w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny.

3. Wykorzystanie spaceru do edukacji matematycznej: które drzewo jest najwyższe, które ma najgrubszy pień, które ma najwięcej konarów, ile drzew lub krzewów znajduje się na lewo od ciebie, ile na prawo, policz kamyki na ścieżce, pierwsze pączki .

4. https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/malgorzata-wojkowska/bazie-kotki-stemplowane-paluszkami/

5. Rozmowa kierowana – „Po czym poznajemy wiosnę?”, „Jak szybko zachodzą te wszystkie zmiany?”, „Dlaczego wiosna jest po zimie, a po wiośnie następuje lato?”. Filozofowanie z dziećmi: po co są pory roku i wszystkie te zmiany?

6. Zakładanie własnych hodowli roślin: rzeżuchy, prowadzenie obserwacji, dbanie o hodowlę.

7. https://eduzabawy.com/pomoce-dydaktyczne/patrycja-sulej/hiacynty-z-papieru/

8. Wiersz "Wiosna"

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: - Przyjedzie pewno furą
Jeż się najeżył srodze: - Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: - Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
- Skąd znowu - rzekła sroka - ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
- Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
- A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
- Nieprawda, bo w karecie!
- W karecie? - Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią - Witaj wiosno!

9. https://eduzabawy.com/karty_pracy/wypelnij-kolorem/wiosna/

10. https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/zaby/

11. http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg

12. Tablit - http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-8_4/index.html



Tydzień 1

1.Wiersz Iwony Róży Salach „Znak wiosny”.

Wielkie zmiany dziś w ogrodzie,
nie zobaczysz ich na co dzień.
Czy słyszycie, dzieci?
Woda z dachu ciurkiem leci:
kapu, kap, chlapu, chlap,
to na pewno wiosny znak!
Młoda trawa już urosła
i w ogrodzie się zieleni,
taka tylko rośnie wiosną,
odcieniami aż się mieni.
Tam pod płotem jeszcze śnieg,
a w nim co to? Kwiatek?
To przebiśnieg, a więc wiosna.
Wiosna rządzi światem.
Na stodole w wielkim kole
stoi biały bociek,
a skowronek tuż nad boćkiem
śpiewa słodko w locie.
A więc, skoro takie zmiany
zachodzą na świecie,
to na pewno przyszła wiosna,
wiosna przyszła przecież!

2. https://przedszkolankowo.pl/2017/02/20/zwiastuny-wiosny-wiersz-ilustracje/

3. https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pani-wiosna/

4. https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/wiosna/

5. https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

6. https://zszywka.pl/p/kwiat-z-rolek-po-papierze-toaletowy-5361729.html

Statystyka strony

Strona oglądana: 703 razy.

Rejestr zmian

Wytworzył:Agata Tyska, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Agata Tyska, data: 23.03.2020 r., godz. 17.30
Ostatnia aktualizacja:Agata Tyska, data: 13.05.2020 r., godz. 21.43
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
13.05.2020 r., godz. 21.43Agata TyskaEdycja strony
26.04.2020 r., godz. 21.18Agata TyskaEdycja strony
26.04.2020 r., godz. 21.18Agata TyskaEdycja strony
22.04.2020 r., godz. 21.44Agata TyskaEdycja strony
22.04.2020 r., godz. 21.42Agata TyskaEdycja strony
22.04.2020 r., godz. 21.40Agata TyskaEdycja strony
22.04.2020 r., godz. 21.39Agata TyskaEdycja strony
19.04.2020 r., godz. 22.12Agata TyskaEdycja strony
19.04.2020 r., godz. 22.11Agata TyskaEdycja strony
19.04.2020 r., godz. 22.10Agata TyskaEdycja strony
15.04.2020 r., godz. 22.27Agata TyskaEdycja strony
08.04.2020 r., godz. 21.30Agata TyskaEdycja strony
05.04.2020 r., godz. 19.32Agata TyskaEdycja strony
01.04.2020 r., godz. 22.43Agata TyskaEdycja strony
01.04.2020 r., godz. 22.37Agata TyskaEdycja strony
29.03.2020 r., godz. 19.33Agata TyskaEdycja strony
25.03.2020 r., godz. 21.40Agata TyskaEdycja strony
25.03.2020 r., godz. 21.10Agata TyskaEdycja strony
24.03.2020 r., godz. 17.04Agata TyskaEdycja strony
23.03.2020 r., godz. 17.30Agata TyskaDodanie strony

Copyright

© 2010 Gminne Przedszkole w Zegrzu Południowym
Zawartość merytoryczna: Agata Tyska, e-mail: gpzp@nieporet.pl
Projekt: INFOSTRONY - ADAM PODEMSKI, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl
Serwis uruchomiono 1 marca 2010 r.